10 پیش بینی از آینده بورس ، کارشناسان چقدر به بورس امیدوارند؟

به گزارش مجله سرگرمی، پیمان حدادی: هفته بعد به دلیل خبر لغو تحریم های آمریکا و احتمالا افزایش حجم معاملات به دلیل ارزندگی سهم ها و همچنین گزارش های شش ماهه فرایند بازار صعودی خواهد بود، هرچند ممکن است در روزهای ابتدایی هفته شاید فرایند به صورت اندک منفی باشد اما بازدهی بازار سهام هفته آینده احتملا مثبت خواهد بود.

10 پیش بینی از آینده بورس ، کارشناسان چقدر به بورس امیدوارند؟

ایمان رئیسی: از هفته بعد بازار بهتر و بدون صف فروش را شاهد خواهیم بود.

علیرضا تاجبر: درحالی که دولت و سهامداران حقوقی عمده از هر فرصتی برای خروج پول استفاده می نمایند، نمی توانیم بگوییم حمایتی در حال اجرا است. سیاست گذاری های حقوقی ها نشان می دهد آنها به دنبال حمایت از همه سهامداران نیستند که در نهایت منجر به بی اعتمادی سهامداران خرد از بازار می گردد. بازارسرمایه دو ماه سخت و طاقت فرسا را پشت سر گذاشت، اما هم اکنون فرایند بازار در حال برگشت است و این برگشت ربطی به حمایت دولت ندارد. دولت هیچ حمایت و برنامه ای برای بهبود شرایط بازار سهام نداشت و عامل اصلی بسیاری از صفوف طولانی فروش، حقوقی ها هستند. اصلاح شدید قیمت ها، جذابیت بنیادی سهام و گزارش های شش ماهه شرکت ها، بازار را به سمت تعادل راهنمایی نموده این در حالی است که حقوقی ها جز به هم ریختن بازار نقش دیگری ایفا نکردند.

محمد گرجی آرا: تصمیمات شبانه ای که پشت درهای بسته گرفته می گردد از قبیل ممنوعیت معامله بعضی نمادها، محدود کردن دامنه نوسان سکه و جابه جایی نمادها بدون اطلاع رسانی به فعالان این حوزه و هرگونه تصمیماتی که از این جنس به بهانه حمایت از بازار گرفته می گردد اعتماد سرمایه گذار نسبت به بازار را خدشه دار و پیش بینی پذیر بودن آن را از سرمایه گذار سلب می نماید. در چنین شرایطی مردم در جهت حفظ ارزش سرمایه خود سراغ بازارهای اقتصادی موازی می فرایند.

بهروز زارع: با توجه به اینکه زمینه و انتظار صعود همچنان در بازار سرمایه وجود دارد، اما رشد به صورت شارپ نخواهد بود؛ در چنین شرایطی سرمایه گذاران باید از برخورد احساسی در این بازار به شدت پرهیز نمایند.

حسین فهیمی راد: به نظر می رسد در پاییز فرایند بازار با ثبات و همراه با نوسانات محدود باشد و آرامش به بازار بازگردد البته دولت می تواند با بسترسازی مناسب در جهت ورود اقشار کم درآمد به بورس زمینه بهره مندی آنها از بازار سرمایه را فراهم کند.

مهدی رباطی: با توجه به فرایند رشد پایه پولی و پیش بینی تورمی که برای دو سال آینده داریم انتظار می رود که بورس بهترین بازار برای دو سال آینده باشد و بازار از اوایل دی ماه یا اواخر آذرماه وارد فرایند افزایشی گردد.

احمد اشتیاقی: فکر می کنم بازار نیز به طور میانگین در قیمت گذاری سهام با دلار 22 هزار تومان هماهنگ شده باشد. به نظر من از دید احتیاط و محافظه کاری این ارقام مناسب است. فکر می کنم به همین دلیل است که بسیاری از شرکت های معدنی، فلزی و شیمیایی افت قیمت چندانی را شاهد نبوده اند. به نظر من بازار سرمایه می تواند برای سرمایه گذاران بازده مصون از تورم ایجاد کند.

علی خوانپایه: هر چه به انتها سال نزدیکتر شویم بازار می تواند بهتر گردد و محتمل است فرایند بازار تا انتها سال یعنی اسفندماه صعودی باشد.

حمید اسدی: درباره پیش بینی بورس می توان اشاره نمود در آینده به دلیل حضور بازیگردان ها در بازار سهام احتمالا فرایند بهتری را شاهد خواهیم بود.

این پیش بینی های منتشر شده در خبرنگاران و دنیای اقتصاد درحالیست که علی صحرایی، مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه ممکن است بعضی از شرکت ها هنوز هم اصلاح قیمت داشته باشند، گفته است: دولت به کسی درباره بورس تضمینی نداده و همیشه اعلام می شد که کسی نمی تواند سرمایه گذاری در بورس را تضمین کند.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

banoirane.ir: بانوی ایران | مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 114493

به "10 پیش بینی از آینده بورس ، کارشناسان چقدر به بورس امیدوارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 پیش بینی از آینده بورس ، کارشناسان چقدر به بورس امیدوارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید