سروستان نیازمند گسترش فضای کتابخانه ای

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران در فارس، نشست بررسی شرایط کتابخانه های عمومی سروستان و مشخص تکلیف پروژه های کتابخانه ای در این شهرستان، با حضور روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عممومی فارس، محسن پورزارعی، فرماندار سروستان، مهدی ظهرابی، معاون امور کتابخانه ها و وحید محیط، رئیس اداره همکاری ها و مشارکت های اداره کل کتابخانه ها، راحله شبان سروستانی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی سروستان، احمدرضا باقری، شهردار شهر سروستان و رسول صادق پور، شهردار شهر کوهنجان برگزار گشت.

سروستان نیازمند گسترش فضای کتابخانه ای

تسریع در فرایند اجرای طرح توسعه کتابخانه شهیدان رضایی با استفاده از ظرفیت خیّرین و بودجه های استانی، تسریع در فرایند دریافت مجوز طرح کتابخانه شماره 2 سروستان و جانمایی کتابخانه مرکزی شهرستان، رفع نیازهای تجهیزاتی و تعمیراتی کتابخانه علامه طباطبایی سروستان و اجرای طرح های کتابخوانی و برنامه ریزی برای حضور روستای مهارلو در جشنواره عشایر و روستاهای دوستدار کتاب از موضوع های این نشست بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در این دیدار با اشاره به شرایط شهرستان سروستان در حوزه کتابخانه ای مطرح نمود: کتابخانه علامه طباطبایی کتابخانه ای با قدمت در استان است و بیش از نیم قرن به مردم خدمات ارائه می دهد. این کتابخانه به دلیل فرسودگی به تعمیرات نیاز دارد که باید در این راستا اقدام شود.

منوچهری همچنین اضافه کرد: در صورت پیشنهاد زمین مناسب در شهر سروستان، ایجاد کتابخانه شماره 2 در سروستان پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال پایانی دولت، تأکید بر تکمیل پروژه هاست، اضافه کرد: باید از ظرفیت های مختلف استفاده کرد، با استفاده از توان خیّرین در کنار منابع دولتی می توان پروژه های کتابخانه ای را به پایان رساند.

منوچهری مطرح نمود: روستای مهارلو ظرفیت کسب عنوان دوستدار کتاب را دارد و فعالیت های کتابخوانی در این روستا باید مستندسازی و به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

پورزارعی فرماندار شهرستان سروستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از فعالیت های مطلوب کتابخانه های عمومی مطرح نمود: به رغم مسائل موجود، کتابخانه های عمومی فضای خوبی را برای فعالیت ایجاد کرده اند و اقدامات های اثرگذاری در کتابخانه ها انجام می شود.

فرماندار سروستان یادآوری کرد: شهرداران سروستان و کوهنجان در حوزه کتابخوانی نگاه مثبتی دارند. باید هم افزایی شود تا پروژه های سروستان زودتر انجام شود.

وی اضافه کرد: بازسازی کتابخانه علامه طباطبایی سروستان، توسعه کتابخانه شهر کوهنجان و معین تکلیف کتابخانه شماره 2 شهر سروستان از مهم ترین مسائل حوزه کتابخانه ای در شهرستان است.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

banoirane.ir: بانوی ایران | مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 114842

به "سروستان نیازمند گسترش فضای کتابخانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سروستان نیازمند گسترش فضای کتابخانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید