دستور دادستان کشور برای برخورد با تخلفات در حوزه آلودگی های دریایی

به گزارش مجله سرگرمی، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از ارسال نامه دادستان کل کشور به دادستان های استان های ساحلی اطلاع داد و گفت: بر اساس این نامه، تمام دادستانی ها موظف به برخورد جدی با عوامل آلودگی های دریایی شده اند.

دستور دادستان کشور برای برخورد با تخلفات در حوزه آلودگی های دریایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، احمدرضا لاهیجان زاده ضمن اشاره به آلودگی های مختلف دریایی اظهار کرد: از جمله منابع مهم آلودگی های دریا، آلودگی های نفتی هستند که به دلیل نشت نفت از لوله ها و سکوهای نفتی یا تخلیه مواد نفتی توسط کشتی ها صورت می گیرد. تخلیه زباله و پسماندهای شهری و روستایی و تخلیه پساب های شیمیایی واحدهای پتروشیمی از جمله منابع دیگر آلودگی های دریایی هستند.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست اقدامات قضایی را برای برخورد با عوامل آلودگی های دریایی انجام می داد اما این اقدامات بازدارندگی کافی نداشتند، توضیح داد: به عنوان مثال برای یک واحد پتروشیمی به دلیل تخلیه پساب در دریا و آلودگی آن جریمه و محکومیتی حداقلی صادر می شد و این جریمه نمی توانست برای صنعتی که سالانه چندین هزار میلیارد تومان سود دارد، بازدارنده باشد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: از این رو ما از دستگاه قضایی خواستیم که برخوردهای بیشتر و قاطع تری در این زمینه داشته باشد. به دنبال آن دادستان کل کشور به تمامی دادستانی های استان های ساحلی ابلاغ کرد که برای پیشگیری از وقوع جرایم در حوزه آلودگی های دریایی با متخلفان این حوزه با قاطعیت تمام برخورد گردد.

لاهیجان زاده با اشاره به اینکه در محدوده دریا و تالاب ها برخی شهرداری ها دریا را خشک و آن را تملک می نمایند، گفت: امیدواریم با این ابلاغیه جدید دادستانی، تخلفات در حوزه آلودگی های دریایی را بتوان کنترل کرد.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

banoirane.ir: بانوی ایران | مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 102375

به "دستور دادستان کشور برای برخورد با تخلفات در حوزه آلودگی های دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور دادستان کشور برای برخورد با تخلفات در حوزه آلودگی های دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید