استقلال در اندیشه ارتقای رکورد در جام حذفی، تراکتور آماده جلوگیری از قهرمانی آبی پوشان

به گزارش مجله سرگرمی، تیم های استقلال و تراکتور در حالی در فینال جام حذفی به مصاف هم می فرایند که آبی پوشان پرافتخارترین تیم این رقابت ها هستند و سرخ پوشان نمی خواهند بار دیگر در ملاقات پایانی بازنده شوند.

استقلال در اندیشه ارتقای رکورد در جام حذفی، تراکتور آماده جلوگیری از قهرمانی آبی پوشان

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، سی و سومین دوره جام حذفی با برگزاری ملاقات تیم های استقلال و تراکتور به سرانجام می رسد. در 32 دوره گذشته نتایج جالبی رقم خورده که باعث شده استقلال با 7 قهرمانی و 4 نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم این دوره از رقابت ها لقب بگیرد و پرسپولیس با 6 قهرمانی و دو نایب قهرمانی در تعقیب آبی پوشان باشد. ذوب آهن تیز با 4 قهرمانی و یک نایب قهرمانی در رده سوم ایستاده است.

تراکتور که حریف استقلال در ملاقات فینال این دوره از رقابت های جام حذفی شده، برخلاف حریفش پیروزیت های چندانی در این مسابقات نداشته و با یک قهرمانی و سه نایب قهرمانی تنها در زمره تیم هایی قرار می گیرد که پیروز به فتح این جام شده اند. به همین بهانه مروری بر دوره هایی که نمایندگان تهران و تبریز در فینال جام حذفی حضور داشتند، خواهیم داشت.

ناکامی تراکتور در اولین فینال

در اولین دوره جام حذفی که در سال 55 برگزار گردید، تراکتور به فینال رسید؛ اما در مصاف با ملوان شکست سنگین 4 بر یک را متحمل شد تا دستش از جام کوتاه بماند.

اولین جام استقلال در نخستین فینال

در دومین دوره استقلال به فینال رسید و با گل های پرویز مظلومی و هادی نراقی، 2 بر صفر از سد هما عبور کرد تا فاتح دومین دوره جام باشد. جامی که پس از این دوره 8 سال به خاطر انقلاب شکوهمند اسلامی و جنگ تحمیلی عراق تعطیل شد.

ملوان آبی ها را ناکام گذاشت

استقلال سال 69 بار دیگر فینالیست جام حذفی شد؛ اما پس از تساوی در وقت معمول در ضربات پنالتی 6 بر 5 مغلوب ملوان بندر انزلی شد.

اشتباهات داوری جام را از تراکتور گرفت

تراکتور در سال 73 برای دومین مرتبه به فینال جام حذفی صعود کرد و حریف بهمن کرج شد. نماینده تبریز بازی رفت را یک بر صفر با پیروزی به سرانجام رساند؛ اما در بازی برگشت اشتباهات داوری شکست عجیبی برای تراکتور رقم زد. اشتباه در اخراج بازیکن تراکتور و مردود شدن گل سالم این تیم باعث شد تا بهمن 2 بر صفر برنده و فاتح جام گردد.

دومین جام برای آبی ها

استقلال سال 74 برای دومین بار قهرمان جام حذفی نام گرفت. آبی پوشان با فزونی 5 بر یک مقابل برق شیراز به این مهم دست یافتند.

شکست در دربی

آبی پوشان در سال 77 نیز به ملاقات سرانجامی صعود کردند؛ اما در مصاف با پرسپولیس با نتیجه 2 بر یک بازنده شدند تا علاوه بر آنکه جام را از دست بدهند دربی را هم واگذار نمایند.

سومین قهرمانی آبی پوشان

در سیزدهمین دوره جام حذفی بار دیگر استقلال فینالیست شد و این بار برخلاف مرتبه قبلی مقابل بهمن کرج 3 بر یک برنده شد تا برای سومین بار قهرمان جام حذفی گردد.

جام چهارم استقلالی ها

استقلال در دوره پانزدهم نیز به قهرمانی رسید. آن ها در مجموع دو بازی رفت و برگشت مقابل فجرسپاسی شیراز به فزونی 4 بر 3 دست یافتند.

ناکامی استقلال برابر سپاهان

آبی پوشان در هفدهمین دوره هم به فینال رسیدند؛ اما در دو بازی رفت و برگشت شکست 5 بر 3 را برابر سپاهان تجربه کردند.

جام پنجم استقلال با شکست پگاه

در بیست و یکمین دوره جام حذفی استقلال بار دیگر به ملاقات سرانجامی رسید و در دو بازی رفت و برگشت مقابل پگاه گیلان به پیروزی 3 بر یک دست یافت.

ششمین جام با شکار شاهین

استقلال قهرمانی بعدی خود را در دوره بیست و پنجم و با شکست 4 بر یک شاهین بوشهر در ضربات پنالتی جشن گرفتند.

عروسی به کوچه تراکتور آمد

اولین قهرمانی تراکتور در بیست و هفتمین دوره و با فزونی یک بر صفر مقابل مس کرمان به دست آمد تا نماینده تبریز هم جایی در میان قهرمانان این مسابقات داشته باشد.

استقلال ناکام در مقابل ذوب آهن

ذوب آهن در دوره بیست و نهم پس از تساوی یک بر یک مقابل استقلال، در ضربات پنالتی به فزونی 5 بر 4 دست یافت تا دست آبی پوشان از جام قهرمانی این دوره کوتاه بماند.

نفت تراکتور را به آتش کشید

تراکتور که برای قهرمانی بار دیگر در دوره سی ام به فینال صعود نموده بود در مصاف با نفت تهران با نتیجه یک بر صفر بازنده شد و نتوانست برای دومین بار قهرمان گردد.

هفتمین قهرمانی با عبور از نماینده بابل

آخرین قهرمانی استقلال در دوره سی و یکم به دست آمد. آبی ها در مصاف با خونه به خونه بابل به فزونی یک بر صفر رسید تا برای هفتمین بار فاتح این رقابت ها نام بگیرد.

4048/پ

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

banoirane.ir: بانوی ایران | مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 108116

به "استقلال در اندیشه ارتقای رکورد در جام حذفی، تراکتور آماده جلوگیری از قهرمانی آبی پوشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال در اندیشه ارتقای رکورد در جام حذفی، تراکتور آماده جلوگیری از قهرمانی آبی پوشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید